Tuesday, March 31, 2009

Fesyen t-shirt tentera Israel

Tadi saya membaca blog Ust Yussaine Yahya. Posting tentang fesyen t-shirt tentera Israel. Setelah itu, saya terus bertanya Encik Google. Maka sebahagian jawapan yg diberikannya ialah seperti berikut:

Anda boleh klik di sini, sini dan sini. Kalau mahu lebih maklumat, sila cari sendiri ya.

Ini sebahagian tulisan yg menjelaskan makna gambar-gambar pada t-shirt tentera Israel. Maklumat ini saya dapat di sini. Menurutnya, gambar-gambar pada t-shirt itu hanya boleh dilihat di website Haaretz berbahasa Hebrew.

-'1 shot, 2 kills.' Satu peluru membunuh dua nyawa. Itulah tulisan yg tertulis pada t-shirt tentera Israel. Di atasnya, gambar seorang wanita yg sarat mengandung, berpurdah dan berjubah yg berada dalam sasaran seorang sniper.


-'Better use Durex.' Saya rasa Durex ialah jenama kondom. Adapun Dumex, ia jenama susu. Bunyinya agak sama bukan? Kalau di'google' tentang Durex, bimbang bertemu dengan maklumat 'bahaya'. Tulisan ini menafsirkan bahawa wanita Palestin lebih elok tidak mengandungkan anak kerana anaknya akan dibunuh.


-'No matter how it begins, we'll put an end to it.' Tulisan ini sebagai penjelasan kepada gambar seorang bayi yg kemudiannya membesar sebagai seorang kanak-kanak pejuang dan kemudiannya sebagai seorang tentera dewasa.

-'Bet you got raped.' Tulisan lucah ini pula penjelasan kepada gambar lukisan seorang askar yg berada di sebelah seorang wanita muda yg lebam-lebam. Celaka kamu Yahudi!

-'Let every Arab mother know that her son's fate is in my hand.' Walaubagaimanapun, ia telah diharamkan tetapi setelah berdozen-dozen t-shirt, jaket bulu dan seluar dicetak dengan slogan ini. Siapa yg haramkannya? Hmmm...

Kononnya fesyen t-shirt ini ialah sebagai motivasi kepada tentera mereka untuk terus berjuang setelah tertekan dengan kematian rakan-rakan seperjuangan. Kononnya sebagai pembakar semangat untuk membunuh dua nyawa dengan hanya satu peluru. Kononnya lebih menjimatkan dan menjamin masa depan. Hakikatnya, mereka sedang berada dalam ketakutan yg membunuh.

Kerja gila ini tidak dianggap terlalu gila dan teruk jika dilihat dari kaca mata sejarah, jika ingin dibandingkan dengan kejahatan-kejahatannya yg terlalu banyak yg pernah dirakam sejarah. Yang terbaru ialah serangan ala penghapusan etnik ke atas Gaza. Namun, mereka gagal. Palestin terus berdiri gagah. Tarbiyah dan didikan Hamas terhadap rakyatnya menjadikan mereka terus cekal dan sabar.

Sepatutnya saya tidak perlu komen banyak tentang kerja keji bangsa Yahudi terkutuk ini. Lebih teruk daripada ini pun mereka pernah buat. Dunia membisu seribu bahasa. Kejadian pencerobohan Khemah Pelarian Shabra Shatila tidak akan dilupakan sejarah. Saya lupa nama si celaka yg bertanggungjawab mengetuai kerja gila ini. Mungkin kerana emosi yg sedikit terganggu akibat marahkan Yahudi yg telah dinyatakan oleh para ulama bahawa merekalah yg dimaksudkan dengan ''...yang dimurkai ke atas mereka...'' di akhir Surah Al-Fatihah.

Bangsa yg angkuh ini berbangga apabila menjadi pemegang rekod dunia sebagai bangsa yg paling ramai dibangkitkan nabi daripada kalangan mereka. Tetapi jangan lupa bahawa mereka juga diumumkan sebagai pemegang rekod dunia kategori bangsa yg paling ramai membunuh nabi.

Saya terpaksa merujuk lagi Encik Google untuk mencari kembali nama si pembunuh keparat yg telah hilang daripada memori saya. Lalu saya taip 'israel former president' maka daripada sejumlah maklumat yg saya dapat ialah berita Bekas Presiden Israel, Moshe Katsav yg didakwa bersalah melakukan jenayah rogol dan serangan seksual terhadap beberapa orang wanita yg pernah bekerja bersamanya. Memang dasar keparat. Kalau dia tak bersalah sekalipun dia tetap keparat! Baca di sini.

Setelah itu, baru saya teringat bahawa ketua pembunuh pelarian Shabra Shatila itu bukanlah bekas Presiden Israel tetapi bekas Perdana Menteri Israel. Dan ketika peristiwa sadis itu si celaka ini memegang jawatan Menteri Pertahanan Israel. Jawapan daripada Google menyatakan namanya 'Ariel Sharon'. Otak saya kembali ligat berputar. Ketika bertanding untuk kerusi Perdana Menteri, lawannya ialah orang yg mempunyai rekod yg lebih bersih daripadanya. Akan tetapi Yahudi tetap Yahudi. Yang memenangi kerusi itu ialah si bedebah Ariel Sharon.

Yahudi akan terus menggila. Livni dan Netanyahu sama-sama jahat. Generasi selepas mereka juga jahat. Realiti menghukum sebegini. Tanpa saya nafikan ada sejumlah bangsa Yahudi yg tidak fanatik atau memeluk Islam.

Ini merupakan laporan yg disediakan oleh New Profile tentang rekrut ketenteraan yg dilakukan terhadap kanak-kanak di Israel. Saya masih belum membacanya dan berat untuk membacanya. Laporan setebal 61 muka surat. Huh! Itu pun belum tentu faham kesemuanya.


p/s: Adakah kita juga perlu pelbagaikan fesyen pakaian kita untuk menaikkan semangat Jihad? Fikir-fikirkan sendiri...

Terima kasih kepada Munir yg menyediakan teh susu panas dan biskut di tengah malam yg sunyi ini. Jazakumullah!

3 comments:

d'udin said...
This comment has been removed by a blog administrator.
toqki said...

jijik sungguh kamu wahai yahudi laknat!!

al-aman said...

komen daripada d'udin terpaksa dipadam kerana mengandungi unsur2 yg mengganggu keamanan dan ketenteraman. Huhu.

Post a Comment

Blog Widget by LinkWithin