Wednesday, April 15, 2009

Tahniah dan Takziah

Saya mewakili pihak usramedic mengucapkan lagi ucapan tahniah, 'Selamat Panjang Umur dan Banyak Amalan!' Kali ini kepada Ketua Biro Akademik KPT sesi ini, Ustaz Muhammad Syukri b. Muhammad Nazar. Beliau juga merupakan penulis jemputan di blog usramedic. Tarikh lahirnya berdasarkan kalendar hijrah ialah pada 19 Rabiul Akhir.


Kami juga ingin mengucapkan takziah kepada Ustaz Syukri dan Ustaz Abd Manan disebabkan kemalangan yg telah menimpa beliau pada pagi semalam ketika dalam perjalanan ke kelas pengajian Syeikh Yusri yg mensyarahkan Sunan Tirmizi di Jabal Muqattam. Walaubagaimanapun, tiada kecederaan parah yg dilaporkan.

Ustaz Abd Manan yg menunggang motosikal cedera ringan di bahagian lutut. Satu-satunya baju melayunya di Mesir ini akhirnya koyak. Walaupun begitu, beliau masih boleh berfikir dengan waras. Baju Melayu untuk majlis perkahwinan terpaksa diganti dengan yg lain. Ustaz Syukri yg membonceng pula luka ringan di bahagian tangan. Kedua-duanya, masih mampu mengukir senyuman.

Menurut mangsa, Ust Abd Manan yg juga selaku Ketua Biro Dakwah KPT, motosikal yg ditunggangnya hilang kawalan akibat tumpahan minyak yg terdapat di tengah jalan. Keadaan jalan yg licin itu menyebabkan mereka berdua bergeser sejauh 47 langkahan kaki berdasarkan langkahan kaki Ust Manan.

Tiada ucapan yg afdhal disebut apabila mendapat berita sebegini kecuali ucapan Istirja' , "Inna lillah wa inna ilaihi raaji'un."


p/s: Kepada sesiapa yg ingin menziarahi mereka, silalah bawa buah tangan. :)
Saya mewakili pihak usramedic mendoakan agar anda berdua sembuh kembali.

2 comments:

Faiz Faiza said...

Salam ustaz.

Mahu btanya.

Baju Melayu untuk majlis perkahwinan siapa ya? Curious.

Syukran

Anonymous said...

Aik!!!
Manan x kabo ke kakak dia sendiri??
hai..manan2x..nk jadi mendelah dia ni..
duk negara orang kan ni..

Post a Comment

Blog Widget by LinkWithin