Friday, December 19, 2008

Harga wanita Melayu?


Saya percaya tentu ramai yg bengang dengan iklan celaka ini. Tapi, saya masih tak pasti apakah makna sebenar di sebalik iklan ini. Adakah ia bermakna bayaran untuk melanggan seorang pelacur? Saya rasa itulah jawapan kepada persoalan ini. Apa nak jadi ni?

Saya jumpa gambar ini di topix.com. Saya pun lupa bagaimana saya boleh merayau sehingga terjumpa laman web ini. Mungkin ini iklan di salah satu lokasi pelacuran di Malaysia atau di mana-mana sahaja. Kawan saya beritahu, jika ianya di Malaysia maka si tokey memang cuba taat dan patuh kepada kerajaan yg mewajibkan meletakkan tanda harga pada barangan. Walaubagaimanapun saya tak tahu adakah si bapa ayam ini melekatkan tanda harga pada setiap 'barangan'. Maaf, saya guna perkataan 'barangan' kerana mereka yg terlibat telah mencabut nilai kehormatan daripada dirinya. Maka, istilah apa lagi yg layak digunakan?

Yg sedihnya, komen yg diberikan oleh pengomen dalam laman web itu amat bodoh dan menyakitkan hati. Mereka saling menghina wanita negara lain berdasarkan harga yg tercatat di iklan itu. Dan antara yg paling bodoh yg memberikan komen ialah makhluk Melayu.

Kemarahan saya cukup tercabar. Tak kisahlah berapa harga yg tercatat, hakikatnya maruah seorang wanita tidak ternilai. Adakah anda turut rasa tercabar? Adakah anda rasa tercabar kerana 'murah'nya harga seorang wanita Melayu? Atau tercabar kerana maksiat pelacuran yg berleluasa tanpa ada pihak yg bersungguh membanterasnya. Usah peduli siapa yg terlibat. Melayu, Cina, Filipina, Rusia atau sesiapapun mereka.

Pening...pening...pening. Ya Allah, selamatkanlah kami daripada bencana ini! Aminnn.

8 comments:

Shahibul Afzan Wahab said...

Tercabar juga...ini tulis 'Malay Girl',kalau dia tulis 'Muslim Girl' lagi tercabar.

Anonymous said...

..klu kire mahal dah 2...dgr crite klu d wakaf tapai ade je skadar upah kat topup kredit sekeping...balik awal terus...tp g2lah,kena tgk jauh.esok2 kite kena tanye gok ape pranan n tindakan kite...ya rabb tlglah kami.Allahummahdina wahdibina waj'alna sababan limanihtada...amin..

Anonymous said...

saya pantang di cabar!!!!!!!!!
bagus jugak al-aman merayau2,ade info psl jenyah,teruskan merayau,dedahkan pada semua.BarokaLLAH fik.

Solehah Muhammad said...

ya allah.... sangat sedih melihat ini! sungguh! sgt menyedihkan...

Solehah Muhammad said...

boleh sy mintalk artikel ni utk di taruk di blog sy?

al-aman said...

Silakan Ummu Solehah, semoga bermanfaat.

Anonymous said...

لا حول ولا قوّة إلاّ بالله

Anonymous said...

astaghfirullah!
*geleng2*

Post a Comment

Blog Widget by LinkWithin