"Encik Malaysia, kamu berlagak kamu kebal. Ingat, serangan Allah maha sakti. Peluru-pelurunya berkuasa menembusi tubuh orang yg jauh lebih handal dan gagah dari kamu. Dia menyerang ikut kehendakNya. Jika ingkar perintahnya kamu mungkin tersungkur. Kamu mesti taatiNya, Dia kan Tuan kamu. Tahun lepas, Mr. Amerika cedera teruk kena peluru jenis Katrina. Tak sempat langsung nak mengelak. Jepun-kun yg pakar teknologi itu, satu dunia kenal tapi tak mampu juga lawan walaupun dah reka macam-macam ciptaan canggih untuk bertahan. Akhirnya, tersembam ke dalam bumi. Jiran kamu, Bapak Indonesia pula diserang menggunakan senjata berat jenis Tsunami. Kamu pun terluka terkena serpihan peluru itu bukan? Haiti pun menyembah bumi baru-baru ini. Si Israel celaka yg rampas tanah milik kita dan 'Ammu Palestin itu pula bergegas pergi curi organ dalaman Haiti. Baru-baru ini, dia halau pula saudara-mara kita yg beriktikaf di masjid. Dibina pula kuil jahanamnya di tepi masjid. Baiklah Encik Malaysia, saya sekadar menegur. Hmm... saya dan keluarga takut laknatNya..." kata Encik Brunei mengakhiri perbualan dengan jiran terdekatnya, Encik Malaysia yg sering mengingkari Tuannya sendiri. Encik Brunei pun memulakan langkahan dan pulang ke rumah.

Encik Malaysia kelihatan tenang sahaja bahkan otaknya sedang merancang beberapa projek mega. "Untung judi tahun 2008 dulu dapat RM 2.5 bilion. Duit ini digunakan untuk pengurusan dan pembangunan rumah.. yes!", kata Encik Malaysia lalu tersenyum tanda puas hati.

Menteri Hal Ehwal Agama Brunei, Zain Serudin menolak usul ahli Parlimen, Goh King Chin supaya zon khas jual beli arak diwujudkan untuk pelancong bukan Islam. “Yang paling kami takuti ialah laknat Allah. Laknatnya bukan pada mereka yang melakukannya sahaja tapi semua yang berada di negara ini." kata Zain Serudin. Di Mesir, Dr. Zainab Ridhwan juga pernah mengusulkan supaya arak, daging babi dan perjudian dihidangkan sebagai memuliakan tetamu-tetamu asing yg datang, bahkan menyifatkan bahawa tindakan itu ialah satu respons positif daripada kita setelah mereka meraikan kita yg tidak minum arak dan makan babi apabila berkunjung ke negara mereka!

Siapakah Dr. Zainab Ridhwan ini? Dia dan SIS di Malaysia muncul dalam satu versi yg sama. Gaya pemikiran liberal yg berselindung di sebalik nama Islam. Saya rasa anda sudah mula mengenali siapa gerangan Dr. Zainab Ridhwan ini. Beliau ialah pemegang Ijazah Kedoktoran dalam Falsafah Islamiah dari Universiti Iskandariah. Untuk pengetahuan bagi yg tidak tahu, selain Indonesia, Mesir juga merupakan sarang penyembah ideologi liberal. Bahkan tidak melampau jika saya mengatakan bahawa tokoh-tokoh liberal di Indonesia banyak menceduk pemikiran Dr. Nasr Hamid Abu Zaid, anak kelahiran Tanta, Mesir.


Jika Brunei lebih takut laknat Allah. Maka, Malaysia kelihatannya lebih takut laknat tauke-tauke arak dan judi. Laknat daripada mereka bermakna tiada lagi keuntungan haram berbilion ringgit masuk ke dalam akaun kerajaan dan saya yakin Malaysia cukup gerun dengan hal itu.


p/s: Coretan sebelum memulakan pengembaraan. Harapnya pengembaraan ini pengembaraan yg diberkati. Amiiinnn...

6 comments:

Anonymous said...

arak ibu segala maksiat...

al-aman said...

Tapi Malaysia seolah-olah anggap arak sbg ibu segala keuntungan.. banyak masuk tu..

mizi said...

pengembaraan nk ke mane mi?

al-aman said...

pengembaraan ke taman syurga :) bersama Syeikh Abd Hakim Murad aka Tim Winter dan Syeikh Siraj Hendricks... ni baru sampai rumah mutawali setelah 1 jam merempit di highway..membelah kesejukan malam.

Unknown said...

arak minuman najib rosmah... xde arak.. diorang mati tercekik...hahah

Unknown said...

umno talibarut british

Post a Comment

Blog Widget by LinkWithin