Jenazah Allahyarham Mohd Hatta Al-Hafiz akan dimandikan dan dikafankan di hospital, di Damarsash, Abbasiyyah pada sekitar jam 9 pagi hari ini dan akan selesai lebih kurang jam 10.30 pagi. Seterusnya, jenazah akan terus dibawa ke Dataran Hayyu Asyir untuk disolatkan, insya Allah.

Setelah itu, jenazah akan dibawa ke airport untuk urusan penerbangan. Keesokan harinya, Isnin, 26/1/2009 jam 3 pagi waktu Mesir, jenazah Allahyarham Mohd Hatta akan diterbangkan ke Malaysia. Abang kepada Allahyarham yg juga pelajar Uni. Al-Azhar, Ustaz Mohd Hanbali akan turut pulang diiringi Pengarah JPMK, Prof. Jamil. Ustaz Khairul Fitri juga akan pulang dengan penerbangan yg sama. Bolehlah beliau menemani Ustaz Mohd Hanbali sepanjang perjalanan. Mudah-mudahan Allah mempermudahkan urusan.

Kapal terbang dijangka tiba di KLIA jam 9 malam waktu Malaysia, hari Isnin. Urusan membawa jenazah ke Terengganu akan diuruskan oleh pihak Yayasan Terengganu yg menaja pengajian Allahyarham di Mesir. Sebahagian ahli keluarga jenazah juga akan menunggu di KLIA dan mengiringi jenazah. Jenazah Allahyarham akan dikebumikan di Terengganu.

Ya Allah, permudahkanlah urusan ini, aminnn...

Semoga ruh beliau dicucuri rahmat oleh Allah SWT.

Tazkirah besar untuk semua yg masih diberi nyawa!

1 comments:

al-faqir_dungun said...

semoga ust hatta dirahmati oleh ALLAH TAALA dan diletakkan bersama dengan golongan solehin...amin

Post a Comment

Blog Widget by LinkWithin